فلش مموری تبلیغاتی | راهنمای خرید فلش مموری تبلیغاتی

 طبق تحقیقات موسسه هدایای تبلیغاتی، فلش مموری تبلیغاتی یکی از محبوب‌ترین موارد مورد استفاده توسط سازمان‌ها به شمار می‌آید و در مورد قشر جوان محسوس‌تر می‌باشد. البته با توجه به افزایش قیمت این محصولات در چند ماه اخیر، در صورت تصمیم به تهیه، بایستی بودجه مناسبی را برای آن کنار بگذارید. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم راهنمایی جامع برای خرید این هدیه تبلیغاتی ارائه کنیم تا در خرید بعدی خود انتخاب مناسب‌تری برای صرف هزینه‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود داشته باشید.

علی رغم رواج ذخیره‌سازی ابری در سال‌های اخیر، فلش مموری‌ها هنوز نیز دارای محبوبیت بالایی برای ذخیره اطلاعات هستند. از بک آپ گرفتن تا نصب سیستم عامل‌ها، این وسایل الکترونیکی کوچک را همه جا اطراف مشاهده می‌کنیم.

 
فلش مموری تبلیغاتی
 

 مواردی که هنگام خرید فلش مموری تبلیغاتی بایستی به آن‌ها توجه کرد

مشخصات یکسان فلش مموری های تبلیغاتی ممکن است گمراه کننده باشد

اگر دو فلش مموری مشابه یافتید و از خود پرسیدید که هر دو USB2، ساخت یک برند و با ظرفیت ۱۶GB هستند، پس چرا یکی گرانتر است؟ پاسخ در کیفیت قطعات است که تعیین کننده سطح عملکرد فلش مموری است.

دو عامل در تعیین سرعت یک فلش مموری نقش دارند، پورت USB و اجزاء آن. پورت USB3 بسیار سریع‌تر از USB2 است، اما هم فلش و هم کامپیوتر بایستی از یک نوع پورت USB پشتیبانی کنند. اگر فلش مموری USB3 باشد اما کامپیوتر دریافت کننده آن USB2 را پشتیبانی کند، سرعت انتقال اطلاعات معادل سرعت USB2 خواهد بود. با توجه به اینکه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی جدید دارای پورت ۳ نیز می‌باشند، در صورتی که تعداد مخاطبین شما کم و از نوع خاص باشند، با خرید فلش مموری تبلیغاتی USB3 هرچند هزینه بیشتری می‌کنید اما هدیه لوکس‌تر و با رضایت بیشتر هنگام استفاده ارائه خواهید کرد.

مورد بعدی تعیین کننده سرعت نوع فلش مموری و کنترلر استفاده شده در آن می‌باشد. در انواع مرغوب کنترلرهایی معادل آنچه در درایوهای ذخیره جامد (SSD) استفاده می‌شود. به همین خاطر است که به طور مثال یک فلش مموری Sandisk Extreme USB 3.0 با سرعت ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه اطلاعات را منتقل می‌کند و بسیاری دیگر از فلش مموری‌ها USB3 با سرعتی بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ مگابایت بر ثانیه عمل انتقال را انجام می‌دهند.

خرید فلش مموری تبلیغاتی

فلش مموری تبلیغاتی کوچکتر و نازک‌تر همیشه بهتر نیست

با پیشرفت تکنولوژی شاهد کوچکتر شدن ابعاد و اندازه فلش مموری‌ها با ظرفیت یکسان هستیم. با این حال برای خرید فلش مموری تبلیغاتی کوچک بودن از سه نظر خوب نیست،

اولا: در صورت کوچک شدن فلش فضای روی سطح آن نیز کوچکتر شده و عملا ابعاد تبلیغات شما نیز کمتر خواهد شد. در چنین حالتی یا فونت لوگو و نوشته‌های شما آنقدر کوچک می‌شود که خوانایی خود را از دست می‌دهد، یا اینکه مجبور خواهید شد از درج برخی اطلاعات تماس ضروری، مثل درس سایت یا شماره تلفن، صرف نظر کنید.

دوما: با کمتر شدن ابعاد در ظرفیت مشابه، سرعت نیز کمتر می‌شود. هر چند که حمل فلش‌های کوچکتر راحت‌تر می‌باشد اما فراموش نکنیم که علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی، برای استفاده از قطعات بهتر نیاز به فضای بیشتری است.

سوما: معمولا ابعاد فلش مموری تبلیغاتی رابطه معکوسی با نرخ گم شدن آن دارد. هر چه فلش هدیه داده شده کوچکتر باشد احتمال گم شدن آن و از دست رفتن رسانه تبلیغاتی شما نزد مخاطب بیشتر خواهد شد.

فلش مموری تبلیغاتی

بازه عمر محدود فلش مموری، اما مناسب

به طور میانگین هر فلش مموری بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تعداد رایت عمر می‌کند. البته تعداد دفعات خواندن اطلاعات از روی آن‌ها به میلیون‌ها بار می‌رسد. با این حال ۳۰۰۰ مرتبه نیز در صورتی که فرض کنیم فلش گم نشود و در هر روز عمر خود ۳ مرتبه اطلاعات بر روی آن رایت شود (که در بسیاری روزها کمتر از این است) عمری معادل ۱۰۰۰ روز یا حدود ۳ سال خواهد داشت که در میان هدایای تبلیغاتی رایج چنین عمری بسیار خوب است.

البته توجه کنیم که در بسیاری مواقع عامل محدود کننده عمر یک فلش دفعات رایت آن نیست بلکه آسیبی است که احتمالا در اثر ضرفه یا خیس شدن به قطعات آن وارد می‌شود یا خرابی کانکتور آن موقع قطع و وصل کردن.

انواع فلش تبلیغاتی

پورت میکرو USB

کاربران اندورید همیشه برایشان فلش مموری تبلیغاتی با پورت USB عادی و پورت میکرو USB جذابیت دارد. البت در حال حاضر در بازار محصولاتی وجود دارد که هر سه پورت عادی، اندروید و iOs را پشتیبانی می‌کند. هر چند که ارائه چنین فلش مموری‌هایی یک هدیه بسیار کاربردی محسوب می‌شود، اما توجه به اختلاف قیمت نیز ضروریست (یک نمونه فلش ۱۶GB با سه پورت حدود ۹۰٫۰۰۰ تومان قیمت دارد.)

البته باید توجه شود که گوشی مخاطبان ما عموما در چه سطحی است و آیا از USB OTG (On The Go)

پشتیبانی می‌کند یا خیر. تنها در این صورت می‌توان از این فلش مموری به عنوان واسط اطلاعات بین کامپیوتر و تلفن همراه یا تبلت استفاده کرد.

فلش تبلیغاتی

فلش مموری‌های مستحکم و ایمن

برخی فلش مموری‌ها طوری طراحی شده‌اند که تنها یک کاربر خاص بتواند از آن استفاده کند. فلش‌های مستحکم در مقابل عوامل محیطی مثل آب و ضربه مقاوم هستند و انواع ایمن آن در مقابل سرقت اطلاعات. این حفاظت از اطلاعات فلش مموری به ۲ طریق امکان پذیر است:

اولا: به صورت دستی روی آن رمز گذاشته شود که برای تمامی انواع امکان پذیز بوده و رایگان نیز هست.

دوما: خود فلش مموری تبلیغاتی دارای قفل سخت افزاری باشد که یا به صورت صفحه کلید برای رمزگذاری بر روی آن تعبیه می‌شود یا اینکه ابزار خواندن اثر انگشت در نظر می‌گیرند.

با توجه به اینکه در نوع دوم قیمت فلش بسیار بالا می‌رود (یک نمونه ۳۲GB با پورت USB3: 350.000 تومان) معمولا چنین مواردی به عنوان هدیه تبلیغاتی توصیه نمی‌شود.

فلش مموری تبلیغاتی کارتی

ظرفیت فلش مموری تبلیغاتی

در حال حاضر ظرفیت‌های معمول برای فلش مموری‌ها تبلیغاتی ۸ و ۱۶ گیگا بایت هستند که البته در مواردی نیز به علت کمبود بودجه از انواع ۴GB و در موارد دیگر به خاطر خاص بودن مخاطبان از ظرفیت ۳۲GB استفاده می‌شود. اگر تصمیم به انتخاب ظرفیت مناسب برای خرید فلش مموری تبلیغاتی هستید بهتر است چند مورد را در نظر داشته باشیم:

بودجه در دسترس برای خرید فلش مموری تبلیغاتی

نوع مخاطبی که قصد ارائه به او را دارید و اهمیت موقعیت حرفه‌ای او برای کسب و کار شما

استفاده احتمالی او از فلش مموری