انواع تبلیغات آنلاین

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهید بود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند. 
 

تبلیغات همسان (NATIVE)

 
وقتی درباره تبلیغات نیتیو صحبت می‌شود، تبلیغات غیرمتداول اینترنتی در ذهن‌مان تداعی می‌شود. به عبارت دیگر، در این نوع تبلیغات از فرمت‌های بنر و یا تبلیغات متنی استفاده نمی‌شود و تلاش می‌کند تا اعتماد کاربر را با ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات آنها جلب کند. ابزارهای مختلفی برای تبلیغات همسان وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید، اما ساده‌ترین آنها ایجاد وبلاگ است.
در وبلاگ خود در مورد موضوعات مربوط به حوزه فعالیت‌تان صحبت کنید، اما تنها به محتوای تبلیغی جهت تشویق به خرید و سفارش بسنده نکنید، بلکه موارد مفید و جالب برای کاربران را هم در وبلاگ خود منتشر کنید. با استفاده از سئو، ایمیل مارکتینگ و پرورش لید (Lead nurturing) شما می‌توانید محتوای مناسب را در هر یک از مراحل قیف فروش به مشتریان بالقوه ارائه دهید.
این نوع تبلیغات به این دلیل کارایی بالایی دارند که نه تنها به صورت ناخواسته نمایش داده نمی‌شوند و مزاحمتی برای کاربر ندارند، بلکه برای افرادی که آن را مشاهده می‌کنند ارزشمند نیز هستند.
 

تبلیغات ایمیلی (Email Ads)

 
از دیگر شیوه های قدیمی بازاریابی  تبلیغات اینترنتی استفاده از ایمیل است. در تبلیغات ایمیلی آگهی در قالب یک ایمیل تنظیم می شود و برای تعداد زیادی آدرس ارسال می شود. برخی سازمانها، نهادها و شرکت ها لیستی از مشتریان و کاربران خود دارند  تبلیغات مربوط به خود را برای آنها ارسال می کنند. حالت دیگر زمانی است که این گونه ایمیل ها برای مشتریان یا کاربران بالقوه فرستاده می شود. مثلا ارسال تبلیغات مربوط به یک کتاب جدید برای لیست چند صد نفره از کتاب خوانان حرفه ای. برخی شرکت های بازاریابی و تبلیغات آنلاین نیز در قبال دریافت مبالغی آگهی آماده شده را به بسته های آدرس ایمیل چند هزارتایی که در اختیار دارند ارسال می کنند. علی رقم قدیمی بودن شیوه ی ارتباطی ایمیل در فضای وب، در صورتی که به درستی از این ابزار استفاده شود این نوع تبلیغات همچنان می تواند اثربخش باشد.
 

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

 
امروزه،رسانه های اجتماعی یکی از پرمخاطب ترین رسانه های دیجیتال است. بازاریابان با تبلیغ برند خود در این شبکه ها می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان خود دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه های اجتماعی شما می توانید مخاطبان خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. مثلاً برای تبلیغات در فیس بوک می توانید سن، علایق، منطقه جغرافیایی، مدرک تحصیلی مخاطبان خود را تعیین کنید و تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران فیس بوک که به برند شما مرتبط تر هستند، نمایش دهید.
 

تبلیغات متنی (Text Ads)

 
در تبلیغات متنی، شما می¬توانید طبق مدل مرسوم سنتی تبلیغ متنی در روزنامه‌¬ها یا رپورتاژ آگهی، این بار در نسخه دیجیتال روزنامه‌¬ها و خبرگزاری‌¬های معتبر متن رپورتاژ خود را منتشر کنید. طبیعی است که در این باره خبرگزاری‌¬ها و سایت‌¬ها هر کدام سیاست‌¬های قیمتی خاص خود را دارند و همچنین مخاطبان مخصوص به خود.