چگونه از هدایای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی استفاده کنیم

همه روزه کسب و کارهای بیشتری به سمت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بهبود کمپین‌های تبلیغاتی خود می‌روند. اقدامات صحیح در این رسانه‌ها باعث افزایش ترافیک وبسایت، شناخته شدن برند و ارتباط با مخاطبان هدف می‌شود. با این حال بسیاری از بازاریابان استفاده از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی را از قلم می‌اندازند. هر چند کنار هم آمدن این دو امکان کسب نتایج بهتر را چندین برابر می‌کند. در این مطلب چندی از دلایل و راهکارهای این ترفند بازاریابی تلفیقی رامورد بررسی قرار می‌دهیم.
این دو عنصرهر یک می‌توانند راهکارهایی مقرون به صرفه برای یافتن مشتریان جدید ارائه دهند، برند شما را در معرض دید افراد بیشتر و جدیدتر قرار دهند و همکاری‌های تازه را ایجاد نمایند. از طرفی بهره بردن از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی همه‌ی این مزایا را به صوررت دوجانبه خواهد داشت. در زیر چند راه را که می‌توان با محصولات تبلیغاتی در رسانه‌های اجتماعی سر و صدا کرد بررسی می‌کنبم.

انگیزه دادن برای اشتراک گذاری (Share) و افزایش تعداد فالوئرها

وقتی اطلاعات جدید را روی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، هدف اصلی شما جلب توجه و متقاعد کردن کاربران برای اشتراک گذاری آن با سایرین است. وقتی صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید خیلی مهیج نباشد، این کار سخت‌تر می‌شود. این جاست که هدایای تبلیغاتی می‌توانند شما را در تغییر بازی یاری کنند. به اشتراک گذاشتن یک مطلب، لایک کردن یک صفحه و حتی در اختیار گذاشتن نام و آدرس ایمیل بهای کمی در مقابل دریافت یک هدیه تبلیغاتی است. کاربران نیز حاضر به پرداخت آن می‌باشند.
آن‌ها دیگران را نیز به این کار تشویق می‌کنند. اگر یک کاربر فیسبوک بتواند با ثبت نام در صفجه‌ای یا لیست ارسال یک خبرنامه یک تی شرت تبلیغاتی بدست آورد، احتمال اینکه سایر دوستان خود را به این معامله شیرین بیاورد نیز بسیار است.

قدردانی از مشتریان وفادار

شما بیش از این نیز از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان فعال و وفادار خود استفاده کرده‌اید. اما با وجود بستر شبکه‌های اجتماعی می‌توانید این کار را در محیطی انجام دهید که به اشتراک گذاری این تجربه و احساس خوب برای آن‌ها راحت‌تر باشد. خوشحال نگه داشتن چنین افرادی باعث می‌شود بیشتر حامی شما شوند طرفدار شما در این رسانه ها شوند. از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد مجموعه هوادارن استفاده کنید. به خصوص کسانی که بازخورهای خوب و سازنده درباره شما می‌دهند. اگر به آن‌ها سپاسگذاری واقهی خود را بابت همکاری و حمایتشان نشان دهید، آن نیز برایتان جبران خواهند کرد.

ایجاد بازاریابی دهان به دهان

همه دوست داریم مخاطبانمان دباره برند ما با سایر افراد صحبت کنند.. این اتفاق معمولا نیازمند چیزی بیش از محصولات و خدمات برتر است. هدیه‌ای که به خوبی انتخاب شده باشد و مورد علاقه کاربران واقع شود می‌تواند به آغاز صحبت‌ها درباره شما کمک کند.
اگر برای به کارگیری هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی آماده هستید در ادامه به چند روش ساده اشاره شده‌است.
 به فالوئرهای فیسبوک و توئیتر خود هدیه‌ای ساده در ازای لایک کردن صفحه شما و دادن آدرس ایمیلشان ارائه دهید. اگر مکان‌های فیزیکی نیز داشته که دوست دارید از آن بازدید کنند، پیشنهاد دهید که به محل شما بیایند، اطلاعات تماسشان را بدهند و هدیه خود را دریافت کنند.
مردم را تشویق کنید تا با هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی عکس منتشر کنند یا برای شما ارسال کنند. این کار کمک می‌کند که تعامل مشتریان با شما بیشتر شده و همچنین افراد بدبین هم نسبت به واقعی بودن هدایا اطمینان حاصل کنند. یک آژانس مسافرتی به مشتریانی که سفری را رزرو می‌کردند، یک اردک پلاستیکی به همراه هشتگی خاص و لوگوی شرکت می‌داد. مسافران نیز در سفر خود با اردک عکس گرفته و به همراه هشتگ مذکور منتشر می‌کردند. به نظر منطقی می‌رسد اگر بگوییم موفقیت این کمپین به علت حضور این عروسک بوده است.
محصولات تبلیغاتی خود را با QR کدها، نام توئیتر خود یا هشتگ‌ها بر رویشان به مشتریان دهید. در این حالت صحبت بیشتری درباره شما خواهد شد و مردم به وبسایت یا کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما هدایت می‌شوند. در مثال قبل حضور هشتگ روی عروسک، همراه شدن مشتریان با خواسته آژانس مسافرتی و به اشتراک گذاری عکس‌هایشان را راحت‌تر کرد.
استفاده از هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی بایستی با اولویت بندی مالی انجام شود. برای کمپین‌های کوچک، به اشتراک گذاری و دنبال شدن توسط کاربران از انواع مقرون به صرفه استفاده کنید. موارد خاص‌تر را به قرعه‌کشی‌های بزرگ، رقابت‌های پر مخاطب و مشتریان با تعداد لایک و به اشتراک گذاری بیشتر اختصاص دهید. این کار به تازگی و هیجان برنامه‌هایتان کمک می‌کند.
نتیجه: هدایای تبلیغاتی توانایی ایجاد فرصت‌هایی را برای جلب خرریداران و مشتریان راغب دارد که نسبت به سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغات منحصر به فرد است. اگر از عملکرد خود در کمپین‌های دیجیتال راضی نیستید، با هدایای تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی شور و هیجانی جدیدی پیرامون برند خود ایجاد نمایید.