تبليغات انلاين چيست | فوايد و مزاياي تبليغات اينترنتي چيست

تبليغات آنلاين

طبق يکي از تعاريف که توسط دانشگاه پنسيلوانيا ارائه شده است، تبليغات اينترنتي عبارت است از:
«هر فعاليتي که از اينترنت (و شايد همراه با کانال‌­هاي ديگر) براي ايجاد آگاهي، علاقه يا انجام فعاليتي درباره محصولات و خدمات مشخصي استفاده مي‌­کند.»
طبق اين تعريف در تبليغات آنلاين سعي مي‌­کنيم پيامي را به مخاطب مورد نظر برسانيم تا درباره محصول يا خدمت ما آگاه شود يا فعاليتي را انجام دهد که اين ارسال پيام يا از طريق اينترنت است يا اينترنت به همراه کانال‌­هاي ديگري مثل تلويزيون و …

به‌طور کلي دو نوع تبليغات آنلاين وجود دارد: تبليغات از طريق نمايش در جستجوي کاربران يا تبليغات از طريق نمايش در بسترهاي مختلف آنلاين. تبليغات در جستجو به موتورهاي جستجويي چون گوگل اجازه مي‌دهد تا بنابر موضوع، محتوا يا کلمات کليدي جستجوشده در گوگل تبليغات شما را با وب‌سايت‌ها و اپليکيشن‌هاي مختلف تطبيق دهد. مطمئنا در اين روش از تبليغات آنلاين، مشتريان بالقوه‌اي که به‌دنبال محصول يا خدمتي در حوزه‌ي کسب‌وکار شما هستند، در مسير جستجوي خود با شما آشنا خواهند شد. تبليغات نمايشي نيز شامل تصاوير يا ويديوهايي هستند که پيام کسب‌وکار شما را به بازديدگنندگان وب‌سايت منتقل مي‌کنند.

نحوه تبليغات اينترنتي

بسيار پيش آمده که مديران شرکت‌ها در مورد موفقيت تبليغات اينترنتي در ايران (به دليل کند بودن روند IT نسبت به ساير کشور‌هاي دنيا) اظهار شک و ترديد کرده‌اند و بازخورد اين صنعت تبليغاتي را قابل مقايسه با آنچه در ساير کشور‌هاي دنيا وجود دارد نمي‌دانند. اگر مدل روند ورود تکنولوژي در ايران را بررسي کنيم، متوجه خواهيم شد که نتايج دقيقا همانند ساير کشورهاست اما با اندکي تاخير. به عبارت ديگر تلويزيون هم در ايران همانند ساير کشورها محبوب شد اما با تاخير. براي اينترنت هم اين وضع اتفاق افتاده‌ است. به زودي شاهد اين خواهيم بود که مديران ديگر نخواهند پرسيد که آيا تبليغات اينترنتي موثر است يا نه. با وجود آنکه اينترنت و فرهنگ و نيازهاي وابسته به آن در ايران ديرتر از ساير کشور‌ها وارد شده ولي به دليل جوان بودن جامعه ايراني با گامهاي بسيار سريع تري در حال پيشرفت مي‌باشد.

انجمن هاي اينترنتي

محيطي است که موضوعهاي موردعلاقه، توسط کاربر تعيين و درباره آنها نظريه پردازي ميکند. ديگر اعضا که در مواقع بعدي وارد مي شوند، نظرات ثبت شده ديگران را در ارتباط با موضوعها مي خوانند و اين مکاني است از تجمع مخاطب با ويژگي دسته بندي علايق و سن و درخواست ها توسط بازارياب.

سيستم هاي ايميلي

اين ويژگي يعني شما آدرس دقيقي از نوع  مخاطب خود داريد و براي او دعوت نامه و يا بنر تبليغاتي خود را ارسال ميکنيد. که اين آدرس در حالت آنلاين همان ايميل معتبر کاربر است.

شبکه هاي اجتماعي

شبکه اجتماعي مجازي زنجيره اي از ارتباطات و گره هاي شبکه اجتماعي يا حضور غير فيزيکي افراد در يک محل مجازي است که بر اساس علاقه مندي ها و …  به يک ديگر متصل شده اند.

کدام روش تبليغات اينترنتي موثر تر است

تبليغات رايگان ، تبليغات کليکي ، تبليغات بنري ، تبليغات گوگل ، رپورتاژ آگهي ، سئو ، تبليغات موبايل ، تبليغات تلگرام ، تبليغات اينستاگرام ، تبليغات در سايت هاي پربازديد ، تبليغات در انواع شبکه تبليغات ، تبليغات ويدئويي ، تبليغات متني ، تبليغات در نيازمنديها و ايميل مارکتينگ مهمترين و متداول ترين روش هاي ديجيتال مارکتينگ و تبليغات آنلاين هستند که مورد استفاده قرار ميگيرند . اما واقعا چگونه بايد تشخيص دهيم که براي فعاليت و هدف ما کداميک موثر است و کدام روش باعث موفقيت ما در تبليغات اينترنتي خواهد شد ؟
بله همانطور که ميدانيد تشخصي اين موضوع به تجربه و شناخت کامل تمام روش هاي فوق نياز دارد تا بتوانيم بهترين راه را انتخاب کنيم . اما عوامل موثر ديگري هم مانند برنامه ريزي ، بودجه و پرسنل نيز در تصميم گيري بسيار اهميت دارد . بنابراين تعرفه تبليغات اينترنتي و امکانات لازم براي پاسخگويي و پشتيباني براي موفقيت جزو موارد اوليه محسوب ميشود .
در ميان روش هاي مختلف تبليغات اينترنتي برخي موارد کاملا تخصصي و برخي موارد عمومي هستند و براي هر هدفي در بازاريابي آنلاين موثر هستند.

تبليغات بنري

تبليغات بنري شيوه ديگري از تبليغات مي باشد در اين روش تبليغات مي تواند بصورت بنري زمان دار انجام شود يا بصورت کليکي و تصادفي در سايت ها و اپليکيشن هاي مختلف توزيع شود و ميزان قيمت آن براساس تعداد کليک محاسبه شود. براي انجام تبليغات بنري مي توان با طراحي بنرهاي مختلف اين نوع تبليغ را انجام داد انواع بنري هايي که مي توان براي تبليغات بنري استفاده کرد بنرهاي ايستا و يا متحرک هستند. بنرهاي ثابت حاوي اطلاعاتي هستند و بصورت ثابت در سايت موردنظر قرار ميگيرند. بنرهاي متحرک يا  gif بصورت تصاوير متحرک و انيميشني طراحي مي شوند.

پاپ آپ

اين نيز نوع ديگري از تبليغات اينترنتي است که کم و بيش شناخته شده مي باشد. زماني که از يک وبسايت بخصوص بازديد مي کنيد، گاهي اوقات مورد تذکر و هشدار از طرف مرورگر اينترنت خود قرار مي گيريد که اين مرورگر اقدام به بستن و مسدود کردن يکي از تبليغات پاپ آپ نموده است. در برخي از موارد ديگر مشاهده شده که در لحظه ورود شما به يک وبسايت، قبل از اينکه موفق به مشاهده مطالب و محتواي مورد نظر خود در آن سايت شويد، مجبور به ديدن يک تبليغ ناخواسته هستيد که به صورت يکباره باز شده و اقدام به معرفي يک شرکت يا خدمات آن مي کند. اين نوع از تبليغات به نوعي مهاجم در نظر گرفته شده و عموما توسط مرورگر هاي اينترنتي مسدود مي شوند.

فرآيند به وجود آمدن مدل‌هاي قيمت‌گذاري تبليغات آنلاين

موفقيت Doubleclick منجر به وجود آمدن يک مدل جديد قيمت‌گذاري براي تبليغات آنلاين شد. با بهبود رديابي تبليغات، قيمت بنر براساس يک مدل مبتني بر ROI تعيين شد. CPM (Cost Per Thousand - CPM) که يک اصطلاح بازاريابي براي نشان دادن قيمت هر ??بازديد از صفحه وب است، به وجود آمد. با گذشت سال‌ها، روش‌ها، ابزارها و موتورهاي جست‌وجوي زيادي براي بهبود وضعيت وب‌سايت‌ها و تبليغات آنلاين به وجود آمدند که هر کدام از اين روش ها و به وجود آمدنشان قصه‌اي جداگانه و مفصل دارد که پرداختن به تمام آن‌ها، ممکن است اکنون از دايره حوصله شما خارج باشد. با نگاه به تاريخ به وجود آمدن تبليغات آنلاين و روند رشد و پيشرفت آن، از نقش اساسي و مهم اين حوزه در صنعت، کسب و کار و برندسازي آگاه مي‌شويم. وب‌سايت‌ها که تا قبل از به وجود آمدن تبليغات آنلاين به صورت سنتي تبليغات خود را انجام مي دادند، اکنون به درک تبليغات آنلاين هدفمند و تاثير آن در بازدهي سرمايه‌شان رسيده‌اند.