کاربرد هدایای تبلیغاتی

 شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد.

کاربرد و معرفی هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌تواند از یک نایلون تبلیغاتی نامیده شده تا گرانترین ساعت‌ها و حتی خودرو. بهترین هدیه تبیغاتی هدایایی هستند که بیشتر و بهتر دیده شوند، مثلا از هدیه‌ای که روی میز کار و یا ساعتی که روی مچ دست بسته می‌شود می‌توان نام برد که از پر بازدیدترین هدایای تبلیغاتی می‌توانند باشند.
شما با عرضه تبلیغات، کالا و خدمات خود را به آنها معرفی میکنید، به این ترتیب بر اثر تلاش های شما آنها مجبور نیستند برای تهیه خواسته ها و نیازهایشان به زحمت بیفتند. با ارائه هدایای تبلیغاتی شما به مشتریان یادگاری های کاربردی را هدیه می دهید که میتوانند با حفظ و نگهداری و استفاده مستمر از آنها کالاها ، خدمات و نام و نشان تجاری شما را همیشه به یاد داشته باشند.
شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خوشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد کالاهای تبلیغاتی اجناس تبلیغاتی، محصولات تبلیغاتی، هدیه های تبلیغاتی یا هدیه های تجاری اجناسی هستند (اغلب عنوان تجاری نیز دارند) که در برنامه های بازاریابی و تبلیغاتی استفاده می شود. این محصولات برای تبلیغ یک شرکت، عنوان تجاری یا رویدادی در یک نمایش تبلیغاتی یا کنفرانس داده می شود و بخشی از رقابت عظیم بازایابی است. 

مزایای هدایای تبلیغاتی

مطرح شدن بیشتر برند

یکی از هدف هایی که بیشتر کسب و کارهای کوچک و بزرگ در دستور کار خود قرار می دهند مطرح شدن نام تجاری یا برند آنهاست. اما چگونه می توان یک برند را علاوه بر موفقیت در رقابت، در ذهن مشتریان مطرح و ماندگار کرد؟ یکی از مهمترین و بهترین روش های آن ابتکار در بازاریابی است. هدایای تبلیغاتی ابزار بسیار ساده ای هستند که می توانند موجب مطرح شدن برند یک کسب و کار کوچک شوند؛ برای مثال با درج کردن نام تجاری بر روی کالاهایی که مشتریان در زندگی روزانه خود از آنها استفاده کنند، شما می توانید جایگاه برند خود را در اذهان عمومی بالا ببرید.

کاربری بیشتر با صرف هزینه کمتر

با سرمایه ی اندک ، به سختی می توان روش بازاریابی مناسبی را برگزید که بهترین و بیشترین توجه را به سمت کسب و کار کوچک شما جلب کند و انتخاب اینکه کدام موارد بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد، اغلب دشوار است. هدیه های تبلیغاتی ارزان قیمت و با دوام بیشتر که امکان درج تبلیغ بزرگتری روی آنها وجود دارد، برای سرمایه گذاری بسیار مناسب و ارزشمند هستند. باید بدانید که یک اشانتیون یا هدیه کوچک خود راه بزرگی برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به شما خواهد بود. همچنین اگر صاحب مغازه یا فروشگاه هستید بهترین شیوه برای تشکر کردن از خرید مشتریانتان، دادن یک اشانتون به آنهاست.

کارت بیزینس ثانویه

با وجود اینکه کارت های بیزینس اغلب به عنوان یکی از اجزای اصلی و مهم در تجارت و هر کسب و کاری می باشند اما کالاهای تبلیغاتی نیز راهی بسیار جالب و مبتکرانه برای جلوه دادن اطلاعات تماس در معرض دید به شمار می روند. در حقیقت به جای اینکه در هنگام برخورد با مشتریان احتمالی به آنها تنها کارت بیزینس خود را بدهید، حالتی را در نظر بگیرید که علاوه برکارت بیزنس یک شیء قابل لمس تر که نام برندتان روی آن حک شده است نیز به او بدهید. برای مثال اگر صاحب یک شرکت کامپیوتری هستید و کارتان تعمیر وسایل کامپیوتری است، می توانید یک درایو USB به همراه بیزنس کارت خود به مشتری ارائه کنید.

قابل لمس بودن

زمانی که زمان بازاریابی برای محصولات یا خدماتتان می رسد نکته ی مهم دیگری که لازم است به یاد داشته باشید نمایش و ارائه مکرر آنها به مشتریان است .سوالی که پیش می آید این است که چگونه می توانید کالا و خدمات خود را بدون صرف هزینه های گزاف به طور پیوسته و مکرر در معرض دید مشتریان خود قرار دهید؟ پاسخ این است که باید به این فکر کنید که خریداران تمایل به داشتن چه چیزهایی در کنار خودشان هستند. برای نمونه اگر شما صاحب یک تفریحگاه یا استخر هستید می توانید یک وسیله ساده یادآوری قرار ملاقات در پشت کارت بیزنس خود قرار دهید. مشتریان نیز معمولا از چنین ابزاری به خاطر یادآوری کردن قرار ملاقات هایشان نگهداری و استفاده می کنند. یا اگر در فروشگاهتان انواع نوشیدنی را می فروشید، استفاده کردن از یک دربازکن به عنوان هدیه تبلیغاتی روش مطلوبی است.

برنامه بازاریابی قدرتمند

شیوه ی شما برای بازاریابی چگونه است؟ به عنوان مثال کدام یک از این گزینه ها را برای برنامه ناهار خود انتخاب می کنید؟ اینکه هر هفته دو بار از یک پیتزا بخورید و یا اینکه به جای آن هر هفته دو غذای مختلف نوش جان کنید؟ بیشتر مردم گزینه ای را انتخاب می کنند که تنوع بیشتری دارد.دقیقا همین اصل می تواند در مورد بازاریابی برای یک کسب و کار کوچک نیز به کار رود. هرچند داشتن یک اسلوب معین برای بازاریابی بسیار پر اهمیت است اما توانایی در استفاده از ابزار متنوع برای آوازه دادن به کسب و کار نیز بسیار مهم است.

انواع هدیه تبلیغاتی

خودکار، روان نویس و جاسوئیچی تبلیغاتی: این دو نوع از ارزانترین و قدیمی ترین هدایای تبلیغاتی هستند که تا مدتی در دست مشتری باقی می ماند و بعد از آن دور انداخته می شود. حداکثر زمان استفاده از آن یکسال می باشد ولی برای تبلیغات کوتاه مدت، تبلیغ در نمایشگاه ها و تحویل به عموم بسیار مناسب است و می توان بصورت گسترده تولید انجام داد.
لیوان، کیف دستی، سررسید و ساعت: هدایای تبلیغاتی مناسب فروشگاه ها و مغازه های معتبر است که بیشتر به مشتریان ثابت تقدیم می شود. این مشتریان که قبلاً هم از شما خرید کردند، شما را با این هدایا به یاد خواهند داشت. حداکثر زمان استفاده ی این هدایا سه سال است.
هدیه تبلیغاتی تندیس و کیف: مناسب تقدیر و تشکر و همایش ها و جشنواره ها می باشد.
هدیه فلش مموری تبلیغاتی : فلش مموری در دو نوع معمولی و سفارشی جهت هدیه یه مشتریان می باشد. فلش های معمولی مانند همه ی فلش مموری های موجود در بازار است که اطلاعات شرکت روی آن حک می شود و فلش مموری سفارشی در قالب های خاص به شکل لوگوی شما قابل تهیه است. عمر استفاده از این هدایا طولانی مدت است و هدیه ای ماندگار خواهد ماند به شرطی که با کیفیت و حافظه ی خوب باشد.
ساعت و ست های چرمی و فلزی: از سری هدایای تبلیغاتی لوکس هستند که کارخانه ها و شرکت های بین المللی برای مدیران شرکت های همکار خود در تعداد محدود تولید می کنند.
هدیه تبلیغاتی مالتی مدیا: کلیپ ها و سی دی های مالتی مدیا جهت معرفی خدمات یک شرکت، فروشگاه و کارخانه تهیه می شود و معمولاً در نمایشگاه ها به عموم تحویل داده می شود.
هدایای تبلیغاتی خاص: هدایای تبلیغاتی خاص معمولاً برای کارمندان و همکاران یک شرکت تهیه و تولید می گردد. عمر استفاده از آن طولانی و در صورت استفاده برای مشتری، می تواند ساده تر و کم هزینه تر تولید شود.