هدایای تبلیغاتی چیست و چه تاثیری بر تبلیغات دارد؟

هدایای تبلیغاتی یک تصویر اولیه و پایدار از خدمات شما بر ذهن کاربران ایجاد می‌کند و اثری ماندگار نسبت به دیگر روشهای تبلیغات خواهد داشت. بسیاری از شرکت ها قبل از ارائه خدمات خود نمونه ای از محصولشان را به صورت رایگان به مشتریان عرضه می‌کنند. همه افراد دریافت هدیه را دوست دارند و به همین دلیل برای یکبار هم که شده از آن استفاده می‌کنند و اگر از محصول راضی باشند نسبت به خرید تهیه دوباره آن اقدام می‌کنند. ما می دانیم که مشتریان آگهی های چاپی و نامه های تبلیغاتی شركت ها را نزد خود نگه نمی‌دارند اما هدیه تبلیغاتی مانند یك جاكلیدی كوچك یا فلش مموری تبلیغاتی … كه اطلاعات تماس شما برروی ان درج شده می تواند در تمام طول سال  در اختیارشان قرار گیرد. در واقع به کمک هدایای تبلیغاتی می‌توان با مخاطبان و مشتریان بالقوه ارتباط داشت و با هزینه ای اندک در جذب موثر مشتری قدم برداشت. هدایای تبلیغاتی برند شما را ایجاد کرده و خدمات شما را به نمایش می‌گذارد. در واقع یک هدیه تبلیغاتی می‌تواند سفیرا برند و خدمات شما در دستان مشتریان و کاربرانتان باشد و توانایی های شما را در ذهن کاربران ماندگار کند.   

انواع هدیه تبلیغاتی

خودکار، روان نویس و جاسوئیچی تبلیغاتی: این دو نوع از ارزانترین و قدیمی ترین هدایای تبلیغاتی هستند که تا مدتی در دست مشتری باقی می ماند و بعد از آن دور انداخته می شود. حداکثر زمان استفاده از آن یکسال می باشد ولی برای تبلیغات کوتاه مدت، تبلیغ در نمایشگاه ها و تحویل به عموم  بسیار مناسب است و می توان بصورت گسترده تولید انجام داد.
نمونه ی جاسوئیچی تبلیغاتی MDF را در اینجا مشاهده کنید:
لیوان، کیف دستی، سررسید و ساعت: هدایای تبلیغاتی مناسب فروشگاه ها و مغازه های معتبر است که بیشتر به مشتریان ثابت تقدیم می شود. این مشتریان که قبلاً هم از شما خرید کردند، شما را با این هدایا به یاد خواهند داشت. حداکثر زمان استفاده ی این هدایا سه سال است.
هدیه تبلیغاتی تندیس و کیف: مناسب تقدیر و تشکر و همایش ها و جشنواره ها می باشد.
هدیه تبلیغاتی فلش مموری: فلش مموری در دو نوع معمولی و سفارشی جهت هدیه یه مشتریان می باشد. فلش های معمولی مانند همه ی فلش مموری های موجود در بازار است که اطلاعات شرکت روی آن حک می شود و فلش مموری سفارشی در قالب های خاص به شکل لوگوی شما قابل تهیه است. نمونه ی فلش های سفارشی را در اینجا مشاهده نمایید.
عمر استفاده از این هدایا طولانی مدت است و هدیه ای ماندگار خواهد ماند به شرطیکه با کیفیت و حافظه ی خوب باشد و نه مانند فلش مموری های سفارشی که شرکت ها فقط برای کلاس کاری تولید می کنند و برایشان مهم نیست که مشتری یک روز استفاده می کند یا یک ماه!
ساعت و ست های چرمی و فلزی: از سری هدایای تبلیغاتی لوکس هستند که کارخانه ها و شرکت های بین المللی برای مدیران شرکت های همکار خود در تعداد محدود تولید می کنند.
هدیه تبلیغاتی مالتی مدیا: کلیپ ها و سی دی های مالتی مدیا جهت معرفی خدمات یک شرکت، فروشگاه و کارخانه تهیه می شود و معمولاً در نمایشگاه ها به عموم  تحویل داده می شود
هدایای تبلیغاتی خاص: هدایای تبلیغاتی خاص معمولاً برای کارمندان و همکاران یک شرکت تهیه و تولید می گردد. عمر استفاده از آن طولانی و در صورت استفاده برای مشتری، می تواند ساده تر و کم هزینه تر تولید شود